موهای شما پسوند شخصیت شماست. اما اگر مراقبت صحیح صورت نگیرد ، خیلی چیزها به اشتباه می روند. برنامه های شلوغ و افزایش استرس به روش های مختلفی بر بدن شما صدمه می زند ، و موهای ضعیف می توانند نتیجه ای بدست آورند.

 
موی محکم و سالم چیزی است که بسیاری از خانمها به آن حسادت می کنند. همه برکت موهای طبیعی و ضخیم و زرق و برق ندارند. با وجود این ، با وجود برنامه شلوغ و سلامتی موهای شما ، با فداکاری و مراقبت صحیح ، شما می توانید موهای قوی نیز کسب کنید.
 
 
در این مقاله ، ما به شما می گوییم موهای محکم را با لیستی از درمان های طبیعی دریافت کنید.
 
اما ، چگونه می دانید که موهای شما به توجه خاصی نیاز دارند؟ اجازه دهید ابتدا علائم موهای ضعیف را شناسایی کنیم.
 
علائم (علائم گوی) موهای ضعیف چیست؟
 
1. تجربه بیش از حد معمول شکستن مو
2. موهایی که به نظر می رسد کسل کننده و بی جان است
3. تقسیم به پایان می رسد
4- خشکی
5- بافت خشن و شکننده
6. موهایی که زیاد پیچیده می شوند
7. موهای نازک
8- موهایی که پوزخند است و نمی تواند سبکی داشته باشد
 
دلایل ضعف مو در زنان چیست؟
1. ژنتیک
چگونه-به-ایجاد-ضعف-مو-قوی تر-استفاده-طبیعی-درمان 4Pinit
تصویر: Shutterstock
 
ژنهای شما بزرگترین عامل تأثیرگذار در مورد بافت و قدرت موهای شما هستند. چه موهای ضخیم و درشت و چه موهای ریز و ابریشمی داشته باشید ، بستگی به آرایش ژنتیکی موهای شما دارد ، که از طرف والدین شما منتقل می شود. اختلالات مو که بر سلامت موهای شما تأثیر می گذارد نیز به پیش بینی ژنتیکی شما بستگی دارد (1).
 
2. پردازش شیمیایی
پردازش شیمیایی به صورت رنگ آمیزی یا تغییر ساختار موی شما ، به کوتیکول های شما آسیب می رساند و موهای شما را ضعیف می کند (2 ، 3). کوتیکول لایه بیرونی موهای شما است که به عنوان سدی عمل می کند که از ساقه مو محافظت می کند. پس از آسیب دیدن ، موها ضعیف و متخلخل می شوند. این همچنین می تواند به ریزش مو منجر شود.
 
3. گرمای بیش از حد
چگونه-به-ایجاد-ضعف-مو-قوی تر-استفاده-طبیعی-درمان 10Pinit
تصویر: Shutterstock
 
با استفاده از ابزارهای یک ظاهر طراحی شده داغ ، موها را در معرض گرمای بیش از حد قرار دهید و به طور منظم به کوتیکول ها آسیب وارد کنید (4). گرفتن دوش داغ نیز تأثیر بسیار مضر روی موهای شما دارد. این اتفاق می افتد زیرا وقتی گرما بر روی شفت های مو اعمال می شود ، کوتیکول ها بالا می روند و رطوبت بیش از حد می گذارند. کوتیکول های افزایش یافته مقاومت کششی مو را کاهش می دهد و قادر به محافظت از شافت در برابر عوامل مضر خارجی نیستند.
 
 
4. کمبود پروتئین ها
پروتئین ها بیشتر موهای شما را تشکیل می دهند. اگر فولیکول ها از پروتئین کافی برخوردار نشوند ، موهای شما ضعیف ، شکننده و مستعد آسیب می شوند. کمبود پروتئین با ریزش مو نیز ارتباط دارد (5).
 
5- عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی که به دلیل اختلالات تیروئید ایجاد می شود ، اغلب می تواند منجر به ریزش مو شود (6). PCOS و یائسگی نیز می توانند دلیلی برای رشد غیر طبیعی موها باشند.
 
6. عادات غذایی
چگونه می توان موها را ضعیف کرد-قوی تر-با استفاده از طبیعی-درمان 5Pinit
تصویر: Shutterstock
 
یک رژیم متعادل برای رشد سالم مو ضروری است. اگر بدن شما از ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین های خاصی محروم باشد ، می تواند منجر به رشد غیرطبیعی مو شود (7).
 
چگونه می توان موهای ضعیف را تشخیص داد؟
چگونه-به-ایجاد-ضعف-مو-قوی تر-با استفاده-طبیعی-درمان 14Pinit
تصویر: Shutterstock
 
چندین آزمایش آسان وجود دارد که می توانید روی موهای خود انجام دهید تا ببینید ضعف آن وجود دارد یا خیر.
 
اولین راه برای دیدن ضعف موهای شما این است که کمی از موهای خود را دور انگشت خود بپیچید. اگر انتهای بلند شده زیادی وجود داشته باشد ، به احتمال زیاد موهای شما آسیب دیده و ضعیف است.
 
راه دیگر برای دیدن اینکه موهای شما ضعیف است با کشیدن یک رشته از هر دو طرف و دیدن اینکه آیا به راحتی می شکند یا خیر. اگر این کار را انجام دهد ، موهای شما ضعیف و نیاز به کمک دارد.
 
اگر می خواهید بدانید که چگونه مو را قوی تر کنید ، ما لیستی از درمان های طبیعی برای موهای قوی را برای شما قرار داده ایم.
 
چگونه با استفاده از روش های درمانی طبیعی مو را قوی تر کنیم
اگر در مورد چگونگی موهای زائد سؤال کرده اید ، و اگر درمان طبیعی کار می کند ، ما در اینجا هستیم تا به شما بگوییم که این کار را انجام می دهند. درمان های خانگی برای موهای شما مناسب است و برخلاف محصولات تجاری ، شما دقیقاً می دانید موهای خود را چه می کنید. علاوه بر این از مزایای استفاده از فرمان پاک کردن مواد شیمیایی نیز وجود دارد.
 
در زیر لیستی از درمان های طبیعی که موهای بلند را قوی و سالم می کند ، تضمین می کند. در اینجا نحوه رشد مو سریعتر با این روشهای خانگی DIY آورده شده است.
 
1. ماساژ روغن نارگیل
مادر شما باید بارها و بارها تکرار کرده است که روغن نارگیل برای مانترا مناسب است. روغن نارگیل یکی از بهترین مواد طبیعی برای ایجاد لک های دوست داشتنی است. این ماده دارای خواص نفوذی است و باعث می شود تا بتوانید ساقه موهای خود را با اسیدهای چرب خود تغذیه کنید (8).
 
ماساژ باعث بهبود کوتیکول های موهای آسیب دیده شما شده و آنها را نرمتر ، ابریشمی تر و قوی تر می کند.
 
آنچه شما نیاز دارید
• 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم
• کلاه دوش
 
روش
1. موهای خود را کمی مرطوب کنید و روغن گرم را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید. تا زمانی که تمام موهای شما پوشانده نشود ، موهای خود را به سمت پایین راهنمایی کنید.
2. به مدت 30 دقیقه موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و سپس روغن را با شامپو بشویید.
 
2. ماساژ روغن ضروری
چگونه می توان موها را ضعیف کرد-قوی تر-با استفاده از طبیعی-درمان 6Pinit
تصویر: Shutterstock
 
روغنهای اساسی جادویی دارویی هستند و به تقویت فولیکولهای مو کمک می کنند و رشته های ضعیف را از درون ترمیم می کنند. اگر به دنبال چگونگی گرفتن موهای ضخیم تر بوده اید ، این ترکیب اسانس را امتحان کنید ، که باعث رشد موها نیز می شود.
 
آنچه شما نیاز دارید
• 4 قاشق چایخوری روغن انگور
• 2 قطره روغن ضروری آویشن
• 2 قطره روغن اساسی سدر
• 1/2 قاشق چایخوری روغن جوجوبا
• 3 قطره روغن اسطوخودوس
• 3 قطره روغن اسانس رزماری
 
روش
1. تمام روغن ها را مخلوط کرده و مخلوط را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید. موهای خود را از ریشه تا نکات موجود در روغن بپوشانید.
2. سر خود را به مدت 10 دقیقه با یک حوله گرم بپوشانید.
3. با شامپو بشویید.
 
[بخوانید: نقد و بررسی درمان Moroccanoil]
 
3. تخم مرغ یا شیر
چگونه-به-ایجاد-ضعف-مو-قوی تر-استفاده-طبیعی-درمان 2Pinit
تصویر: Shutterstock
 
تخم مرغ و شیر هر دو منبع غنی پروتئین هستند. آنها موهای شما را تغذیه می کنند ، به آن ماده می دهند و استحکام کششی آن را افزایش می دهند.
 
آنچه شما نیاز دارید
• 2-3 قاشق غذاخوری شیر پرچرب (بسته به طول مو)
 
یا
 
• 1-2 تخم مرغ (بسته به طول مو)
 
روش
1. موهای خود را در حدود دو تا سه ساعت در شیر پر چرب خیس کنید. روش دیگر ، یک تخم مرغ بگیرید و آن را خوب شلاق بزنید. آن را روی موهای خود بمالید و حدود دو ساعت آن را بگذارید.
2. بعد از درمان موهای خود را کاملاً بشویید. نیازی به استفاده از نرم کننده ندارید.
 
این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
 
4- تونیک موهای خانگی
چگونه-به-ایجاد-ضعف-مو-قوی تر-با استفاده-طبیعی-درمان 1Pinit
تصویر: Shutterstock
 
این تونیک / شستشوی مو با استفاده منظم از موهای درخشان ، سالم و قوی به شما می دهد. با استفاده از آن حداقل هر دو هفته یکبار بخشی از روشهای مراقبت از مو خود را بشویید.
 
آنچه شما نیاز دارید
• 2 قاشق غذاخوری تخم جعفری خرد شده
• 1/2 فنجان رزماری خرد شده
• 2 فنجان آب
 
روش
1. مواد را در آب بجوشانید و بگذارید 20-25 دقیقه در آب جوشیده خیس شود.
2. بگذارید محلول خنک شود و سپس با دقت صاف کنید.
3. مایع را روی موهای تازه شسته شده خود بریزید و حداقل یک ساعت آن را با حوله گرم بپیچانید. بعد از این موهای خود را بشویید ، بگذارید به طور طبیعی خشک شود.
 
5- آب پیاز برای مو
چگونه می توان ضعیف کرد ، موها را قوی تر کرد ، با استفاده از درمان های طبیعی 9Pinit
تصویر: Shutterstock
 
آب پیاز به دلیل توانایی در مقابله با ریزش مو و تشویق مجدد رشد مو مشهور است. در اینجا یک دستور العمل آسان برای یک راه حل آب پیاز برای قوی تر کردن موهای شما و مقابله با مشکلات ریزش موهای شما آورده شده است. شما می توانید این کار را تا دو بار در هفته برای رشد سالم مو انجام دهید.
 
آنچه شما نیاز دارید
• 1 پیاز
• مخلوط کن / رنده / آبمیوه گیری
• صاف کننده
 
روش
1. لایه های بیرونی پیاز را پوست بگیرید و خوب بشویید.
2. پیاز را با استفاده از رنده ریز خرد کنید یا آن را درون مخلوط کن یا آبمیوه گیری بریزید. با استفاده از همزن خود ، خمیر را فشار دهید تا حد ممکن آب بیشتری عصاره کنید.
3. آب را به مو و پوست سر خود ماساژ داده و بگذارید 30-45 دقیقه بماند.
4- با استفاده از شامپو آب خود را از موهای خود بشویید.
 
 
 
[بخوانید: آب پیاز برای رشد مو]
 
نکاتی درباره نحوه تقویت موهای ضعیف
چگونه-به-ایجاد-ضعف-مو-قوی تر-با استفاده-طبیعی-درمان 13Pinit
تصویر: Shutterstock
 
1. از معالجه شیمیایی خودداری کنید
همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، مواد شیمیایی به موهای شما آسیب می رسانند. پردازش بیش از حد موهای شما با مواد شیمیایی احتمالاً باعث آسیب و ضعف آن خواهد شد.
 
2. محصولات مناسب را انتخاب کنید
چگونه می توان موهای ضعیف کرد-قوی تر-استفاده-طبیعی-درمان 3Pinit
تصویر: Shutterstock
 
محصولات ملایم را با پروتئین و سایر مواد مغذی انتخاب کنید. هنگام انتخاب شامپو ، از آنهایی که دارای سولفات و الکل هستند خودداری کنید.
 
3. از شامپو زدن روزانه خودداری کنید
شامپو کردن موهای شما هر روز باعث می شود روغنهای طبیعی از پوست سر شما جدا شود و موهای شما خشک و مستعد آسیب شود. برای اطمینان از سلامتی موها ، هفته ای سه بار شست و شو را محدود کنید.
 
4- از توكس هاي حرارتي خودداري كنيد
کوتیکول ها از موهای شما محافظت کرده و آن را سالم نگه می دارند. قرار دادن موهای شما در اثر گرمای بیش از حد ، می تواند به کوتیکول ها آسیب وارد کرده و بافت موهای شما را خراب کند ، و آن را مستعد شکستگی ، سرخ شدن و شکاف شدن می کند.
 
5- پروتئین ها را افزایش دهید
چگونه-به-ایجاد-ضعف-مو-قوی تر-استفاده-طبیعی-درمان 12Pinit
تصویر: Shutterstock
 
پروتئین ها بزرگترین بخش از ساخت موهای شما هستند. مهم است که شما غذاهای سرشار از پروتئین مانند ماهی ، سویا و تخم مرغ مصرف کنید.
 
6. اسیدهای چرب امگا 3 مصرف کنید
 
مرجع:ثانیکالا