زمستان آن زمان از سال است که پاییز کاهش دما سلامتی شما را جدی می گیرد. پوست شما برای یک فرد خشک می شود و سلول های مرده پوست شروع به ظاهر شدن می کنند. این خشک کردن محدود به پوست نیست ، بلکه یک مشکل شایع در پوست سر نیز محسوب می شود. سلول های مرده از پوست سر تشکیل پوسته های ریز را آغاز می کنند و شروع به ریزش می کنند. بنابراین ممکن است لکه های سفید روی شانه شما در زمستان لزوماً برفی نباشند ، بلکه ممکن است شوره سر هم باشند!

 
هوای سرد زمستان که به پوست و پوست سر رطوبت می دهد ، مسئول شوره سر است که در این فصل تجربه کرده اید. ماندن در مکانهایی که بخاری کارآمد دارند و احساس می کنید مانند کویر ماندن کافی نیست ، گرمای مصنوعی تولید شده توسط بخاریهای ترکیبی با هوای سرد زمستان بسیار سخت بر روی پوست سر شما است. به همین دلیل شوره سر در زمستان یک مسئله رایج است.
 
 
چگونه برای جلوگیری از شوره سر در زمستان:
در اینجا برخی از داروهای ضد شوره در زمستان آورده شده است:
 
1. برای مبتدیان می توانید از نرم کننده مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. این بسیار ضروری است که رطوبت کافی روی پوست سر خود حفظ کرده و اجازه ندهید که آن خشک و خارش شود. اگر می خواهید به گیاه گیاهی بروید ، اطمینان حاصل کنید که آلرژی را با استفاده از مقدار بسیار کمی بار اول آزمایش کنید. برخی از افراد نسبت به برخی گیاهان حساسیت دارند و می توانند خارش و قرمزی پوست سر ایجاد کنند.
 
 
2. روغن درخت چای و شامپوها ، نرم کننده ها و سایر محصولات مراقبت از مو که از روغن درخت چای ساخته شده است فوق العاده خوب کار می کند تا رطوبت پوست سر شما را بازگرداند و از بروز شوره سر جلوگیری کند. همچنین می توانید دو بار در هفته روغن مقداری روغن چای را روی پوست سر خود ماساژ داده و پیشرفت چشمگیری را ببینید.
 
3. مقدار کافی ویتامین B و روی در رژیم غذایی شما برای حفظ سلامتی پوست سر از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین اسیدهای چرب امگا 3 نیز هستند! اینها معمولاً در گردو ، تخم مرغ ، سبزیجات برگ دار و غیره یافت می شوند. اگر به سبزیجات خیلی علاقه ندارید ، سالادی درست کنید و آن را با مقداری مایونز تهیه کنید تا جالب تر و مجذوب آن شود.
 
4- ممکن است یک رطوبت ساز مفید باشد زیرا رطوبت هوا را کنترل می کند و پوست شما رطوبت کافی برای زندگی دارد. اطمینان حاصل کنید که رطوبت ساز را هر 2-3 روز یکبار تمیز کنید. این واحدها در صورت عدم مراقبت ، به محلی برای پرورش کپک و سایر باکتریها تبدیل می شوند و می توانند باعث حساسیت و عفونت های دیگر شوند!
 
5- از محصولات آرایش مو در فصل زمستان زیاد استفاده نکنید زیرا پوست و پوست سر در حال حاضر خشک است و مو از رطوبت محروم می شود ، آنها به راحتی توسط مواد شیمیایی تحت تأثیر قرار می گیرند و این ممکن است باعث خارش پوست سر شود که به نوبه خود باعث ایجاد شوره سر می شود.
 
[بخوانید: شنبلیله به درمان شوره سر کمک می کند]
 
6. بارها از شستن موها خودداری کنید ، زیرا این باعث می شود پوست سر شما خشک شود و منجر به شوره سر شود. از استفاده از آب گرم پوسته پوسته شده روی سر خودداری کنید. درعوض از آب ولرم یا خنک ترین آبی که می توانید برای شستشوی موهای خود استفاده کنید ، استفاده کنید تا شوره سر را در خود نگه دارید.
 
7. شامپو یا نرم کننده مورد استفاده را روی پوست سر خود به آرامی ماساژ دهید. خشن نباشید ، این به راحتی می تواند بثورات ایجاد کرده و رطوبت را از پوست سر جدا کند. رنگ مو همچنین می تواند روی پوست سر تأثیر بگذارد و باعث ایجاد شوره سر شود ، از رنگ آمیزی مو در زمستان خودداری کنید یا مطمئن شوید که از انتخاب رنگ مویی استفاده می کنید که حفظ رطوبت موهای شما را تضمین می کند.
 
8- روغن زیتون یا روغن نارگیل را گرم کنید و با روغن گرم ماساژ پوست ملایم به خود بدهید و بعد از یک ساعت یا حدودی آن را بشویید. از شامپوها و نرم کننده های خفیف استفاده کنید. برای تقویت درمان چند قطره روغن معطر مانند روغن اسطوخودوس اضافه کنید. نه تنها به هیچ وجه از شر شوره سر خلاص نخواهید شد ، بلکه موهای خوشبو و محکم نیز خواهید داشت که برای آنها تعارف خواهید کرد.
 
[بخوانید: 10 داروی برتر شوره سر]
 
9. شامپوهایی که به منظور از بین بردن شوره سر معمولاً شما را راهنمایی می کنند تا قبل از شستشو آنها را به مدت 2 ، 3 یا 5 دقیقه نگه دارید تا بهترین نتایج را داشته باشید. دستورالعمل ها را به طور کامل بررسی کرده و از مزایای آن استفاده کنید.
 
 
10. شوره سر می تواند ناشی از استرس شدید و همچنین عدم شستشوی مناسب محصولات مراقبت از مو باشد. در مورد قبلی ، اطمینان حاصل کنید که استراحت کافی داشته باشید و سالم میل کنید. در حالت دوم ، اطمینان حاصل کنید که پوست سر خود را کاملاً شستشو دهید تا مطمئن شوید هیچ موشی یا محصولات یک ظاهر طراحی مویی باقی نمانده است. موهای خود را با آب لیمو بشویید ، زیرا در مبارزه با شوره سر کمک می کند!
 
با نکات فوق ، در زمستان امسال برای مقابله با شوره سر آماده شوید و همچنین از موهای سرسبز ، زرق و برق دار ، محکم لذت ببرید و جدا از بقیه باشید.
مرجع:sanykala