شستشوی صورت روشهای عالی و مناسب برای حفظ سلامت و تمیز صورت شماست. شستن روزانه صورت شما برای سلامتی پوست ضروری است (باید از پاک کننده طبیعی صورت و یا پاک کننده آرایش استفاده کنید). نگه داشتن صورت تمیز باعث می شود منافذ شما از آرایش داخلی ساخته شده ، خاک ، زباله ها و روغن های اضافی پاک شود. وقتی کل روز را پشت سر می گذاریم ، منافذ موجود در پوست صورت ما سموم ، خاک و آرایشی را که می پوشیم خیس می کند. این امر منجر به ایجاد منافذ اضافی و منافذ روغن می شود که باعث تمیز ماندن پوست شما می شود. این احتقان منجر به پوستی روغنی ، آکنه ، شکستگی مداوم ، قرمزی ، خشکی و حتی می تواند باعث ایجاد بثورات در بعضی از افراد شود.

 
شستن صورت هر شب به خوبی از شر همه کثیف های ایجاد شده در منافذ شما خلاص می شود تا پوست شما بتواند نفس بکشد و روغن های طبیعی خود را بازیابی کند. همچنین شما شاهد پیشرفت چشمگیر در بافت پوست خود خواهید بود و در ماه شکستگی بسیار کمتری خواهید داشت.
 
بسیاری از افراد فکر می کنند که تنها راه شستن صورت شما با شستشوی صورت است ، با این حال گزینه های بسیار بیشتری وجود دارد که می تواند حتی بهتر باشد. شستن صورت با روغن های مختلف فواید بسیار شگفت آور دارد.
 
هنگامی که از روغن صورت استفاده می کنید ، پوست شما را فریب می دهد که فکر می کند از قبل به اندازه کافی روغن تولید کرده است. بنابراین ، پوست شما به طور طبیعی روغن کمتری تولید می کند. هنگامی که صورت شما به تنهایی روغن کمتری تولید کرد ، به این معنی است که شما پوست چرب و روغنی کمتری خواهید داشت. این امر منجر به تولید سبوم و آکنه کمتر می شود ، بنابراین صورت شما شفاف و بدون لکه باقی می ماند.
 
روغن های صورت برای شستن صورت در زمستان و تابستان برای ما بسیار عالی است. آنها پوست شما را از خشک شدن دور نگه می دارند ، اما به هیچ وجه پوست های ظریف روی صورت را در ماه های سخت و گرم و سرد نخواهید زد.
 
یکی از بهترین و ارزانترین روغنهای صورت که می توانید برای شستن صورت خود در صبح و شب استفاده کنید روغن نارگیل ارگانیک و تصفیه نشده تصفیه شده است. می توانید در هر سوپرمارکت در سراسر کشور شیشه های بزرگی را با قیمت نسبتاً ارزان پیدا کنید. شیشه را در حمام خود نگه دارید و محتویات گلدان روغن نارگیل خود را بگیرید و آن را در ظرف مورد علاقه پوست خود قرار دهید. شما می توانید انواع گسترده ای از ظروف شیشه ای کوچکتر را به صورت آنلاین خریداری کرده یا در فروشگاه ها پیدا کنید.
 
برای شستن صورت خود با روغن نارگیل یک تکه به اندازه چهارم از شیشه خود گرفته و روغن جامد را در کف دست خود گرم کنید. به مدت 60 ثانیه تمام صورت خود را در حرکات دایره ای کوچک مالش دهید. از پارچه شستشو استفاده کنید تا روغن اضافی باقی مانده روی صورت خود را با مقداری آب گرم و تمیز خشک پاک کنید! همچنین می توانید اسکراب شدید هل و نارگیل را نیز امتحان کنید.
مرجع:ثانیکالا