علیرغم آنچه ممکن است برخی از افراد به شما گفته باشند ، منافذ کوچک نمی شوند و رشد نمی کنند - ممکن است آلودگی های آلوده به خاک یا روغن بزرگتر به نظر برسند ، و با افزایش سن و آسیب به آفتاب ، منافذ بزرگتر به نظر می رسند زیرا از پوست اطراف پشتیبانی کمتری ایجاد می شود. علاوه بر بسیاری از محصولات موضعی مراقبت از پوست ، فناوری لیزر در خانه - که انتقال موفقی از مطب متخصص پوست انجام داده است - می تواند به حداقل رساندن این مسائل کمک کرده و منافذ پوست را کمتر مورد توجه قرار دهد.

 
روش های درمانی لیزر چگونه کار می کنند
نور شدید پالسی (IPL) یک روش محبوب برای کاهش ظاهر منافذ ، چه در مطب متخصص پوست و چه در خانه است. به صورت گجت هایی مانند لیزر ، ترکه و چوب در می آید. این درمان شامل پالس های نوری به شدت هدفمند برای تحریک تولید کلاژن است ، که به نوبه خود رنگ پوست را یکدست می کند و هایپرپیگمنتیشن را کاهش می دهد. با کاهش قرمزی ، بهبود بافت پوست و افزایش استحکام ، دستگاه های IPL به کاهش انواع مختلفی از پوست کمک می کنند که توجه به منافذ را جلب می کنند. دستگاه های فتودینامیک درمانی ، که به صورت پانل های روشن در می آیند ، همراه با محلول های موضعی کار می کنند. این دستگاه ها نور قرمز و شدید LED را به صورت تابش می دهند و محلول موضعی فعال شده با نور ، اندازه غدد چربی صورت را کاهش می دهد و به جلوگیری از تشکیل منافذ مسدود و برجسته مشهود کمک می کند.
 
آیا لیزرهای کاهش منفذ موثر هستند؟
هیچ دستگاه در منزل یا روش کار نمی تواند از نظر جسمی اندازه منافذ شما را تغییر دهد ، اما ثابت شده است که تعدادی از روش های درمانی در کاهش ظاهر آنها م effectiveثر است. مطالعه ای که در سال 2011 در مجله Laser Therapy انجام شد نشان داد که لیزرهای Q-switched و میکرو پالس به طور قابل توجهی باعث کاهش ظاهر منافذ می شوند ، به ویژه هنگامی که با محلول های موضعی فعال شده با عکس استفاده می شوند.
 
گزینه های بیشتر برای مراقبت از منافذ

خرید لوازم آرایشی اصلمراقبت های موثر از پوست یک رژیم کاملاً مناسب را می طلبد. برای به حداکثر رساندن نتایج خود ، دستگاه های لیزر در خانه باید به جای استفاده از جایگزین ، همگام با روال عادی خود استفاده شوند. لایه برداری فیزیکی با اسکراب یا لایه برداری شیمیایی با اسید گلیکولیک به تمیز نگه داشتن منافذ پوست کمک می کند ، در حالی که پاک کننده های صورت سالیسیلیک اسید و استفاده منظم از کرم ضد آفتاب باعث می شود تا مواردی که باعث می شوند منافذ با گذشت زمان بزرگتر شوند ، توجه نشود. در مطب متخصص پوست ، لایه بردارهای شیمیایی می توانند با کاهش سلولهای اضافی مرده پوست ، منافذ پوست را به حداقل برسانند ، در حالی که با استفاده از لیزر با کسری و غیر آبرد ، تولید کلاژن تقویت می شود تا به کاهش منافذ بزرگ پوست کمک کند. به عنوان جایگزینی برای دستگاه های مبتنی بر لیزر ، برخی از دستگاه های خانگی با استفاده از ارتعاشات صوتی لایه برداری از پوست را انجام می دهند ، سلولهای مرده پوست را که باعث مسدود شدن منافذ پوست می شوند و بزرگتر نشان می دهند ، از بین می برند.