دوره قاعدگی یک بار از زمان حساسیت زندگی هر بانویی است و مهمترین موضوع نیز انتخاب محصولی است که در عین سلامت و بهداشت ، استفاده از آن نیز راحت تر است. کاپ قاعدگی یکی از محصولاتی است که در چند سال گذشته وارد کشور شده و بعضاً خانمها از آن استفاده کرده اند. نحوه استفاده و نگهداری از کاپ قاعدگی با سایر محصولات بهداشتی کمی متفاوت بوده و نیاز به آگاهی و آموزش دارد. اگر برای اولین بار از من خواستید از این محصول استفاده کنید این راهنمای خرید کپ قاعدگی به خوبی است که به شما کمک کند. پس با ما همراه باشید تا در کاهش هزینه ها برای حفظ سلامت خود نیز بپردازید.انواع کاپ قاعدگی
 
 
 
کاپ قاعدگی چیست؟
کاپ قاعدگی یک قیف کوچک از جنس لاتکس است که با قرار گرفتن در واژن ، خون قاعدگی را جمع کرده و در نتیجه دیگر نیازی به استفاده از پد و تامپون گفته بود. جنس این کاپیونها همانطور که گفته از لاتکس یا لاستیک است و به همین دلیل نیز لازم است برای چندین بار از آن استفاده کنید. به این ترتیب زباله کمتری در مقایسه با پد و تامپون تولید شده و از محیط زیست نیز محافظت می شود. اندازه گیری شکل و رنگهای مختلف تولید کاپ شده قاعدگی بعد از ۶ الی ۱۲ ساعت دیگر این تعویض کرد. این زمان به میزان خونریزی فرد بستگی دارد و فردی با حجم خونریزی بیشتر باید در فاصله زمانی کوتاه تری تولید شود که تعویض کند.
 
تاریخچه کاپ قاعدگی
کاپ قاعدگی برخلاف تصور از ما ، محصول جدید نیست و خیلی پیش از این در دسترس نیست. اولین نمونه کاپ قاعدگی در سال ۱۹۳ توسط یک بازیگر آمریکایی به نام لئونا چالمرز اختراع شد. جنس این کاپ از لاتکس بود و به دلیل نایاب شدن لاتکس در زمان جنگ جهانی دوم ، تولید آن متوقف می شود و به تولید انبوه نرسید. پس از پایان جنگ جهانی دوم ، چالمرز حق امتیاز اختراع خود را به شخصی به نام رابرت اُرک واگذار کرد. اُرک با صرف بودجه اعمال عظیم مارک Tassette را تاسیس کرد. متاسفانه این مارک نتوانست موفق عمل کند و در نتیجه سال 1973 تعطیل شود.
دلیل شکست اُرک ، حس بدی بود که خانمها آن زمان را نسبت به استفاده از این محصول استفاده می کردند. در نظر داشته باشید که این موضوع ابداً عجیب نیست و هنوز خانمها از تم تملیلی استفاده نمی کنند که از قاعده قاضی دیگر استفاده می شود. شخصی به نام کیپر در سال ۱۹۸ تولید کاپید قاعدگی را از سر گرفت و برند خود را با نام Keeper تاسیس کرد. از آن زمان به بعد شرکت های آرایشی و بهداشتی اقدام به تولید این محصول کرده اند.
 
راهنمای خرید کاپ قاعدگی
برای خرید ابزار حساس و مهمی چون کاپ قاعدگی نیازمند بررسی فاکتورهای متفاوتی هستم. ما این فاکتورها و معیارها را در قالب راهنمای خرید کاپ قاعدگی جمع کرده ایم و در ادامه ارائه می دهیم. برای انتخاب بهترین کاپ قاعدگی با ما همراه باشید.
 
جنس کاپ قاعدگی
اگر در بازار سیلیکونی موجود باشد ، برخی موارد دیگر نیز از جنس لاتکس و لاستیکی تولید شده اند. اگر شما مجبور هستید این جنس کاپی را انتخاب کنید ، یکی را انتخاب کنید. اگر به لاتکس حساسیت داشته باشید بهترین خرید کاپ های قاعدگی سیلیکونی است.
 
سایز کاپ قاعدگی
تمام کپی های قاعدگی موجود در بازار در دو سایز کوچک و بزرگ تولید و باعث می شود اما برخی اوقات از برندها سایز متوسط ​​نیز تولید شود. فقط با توجه به آناتومی بدن خود و همینطور میزان خونریزی ، سایز مناسب را انتخاب کنید. منظور از بدن آناتومی ، اندازه واژن است ، اگر واژن شما کوچک و تنگ است بهترین انتخاب سایز کوچک خواهد بود. اما اگر واژن شما کوچک و تنگ بود ولی زایمان واژینال داشته اید ، بهتر است از کاپ متوسط ​​یا بزرگ استفاده کنید.
در هر حال بهترین معیار اندازه گیری سایز کاپ قاعدگی ، اندازه واژن است. به این ترتیب حتی اگر واژن کوچک است اما خونریزی باید داشته باشد ، باید از کاپ کوچک استفاده کنید تا برای شما در حال حاضر نباشد. برای انتخاب سایز مناسب کاپ قاعدگی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
 
قدرت خونریزی قاعدگی
سن
سفتی و انعطاف انیمیشن کاپ قاعدگی
ویژگی کاپ قاعدگی
سابقه زایمان واژینال
آناتومی بدن یا اندازه واژن
وضعیت دهانه رحم
قدرت ماهیچه های کف لگن
گنجایش کاپ قاعدگی
شرکت تولیدکننده کاپ قاعدگی متهم می کند که این وسیله را مجبور می کند و گنجایش جمعآآوری خون را نسبت به تامپون دارد. گنجایش کاپید قاعدگی را به میزان خونریزی فرد بستگی داده و با راهنمایی پزشک یا بر حسب تجربه آن را انتخاب کنید.
کاپید قاعدگی به صورت مقتضی باید پس از 10 الی 12 ساعت تخلیه شود اما این زمان در مورد نیاز که خونریزی باید بین 6 تا 8 ساعت باشد. در ابتدای امر ممکن است دقیقاً مورد استفاده قرار گیرد یا دقیقاً آن را تعویض کنید اگر نتوانید بهتر باشد اگر بتوانید از گنجایش مناسب و زمان دقیق تعویض ، از پد بهداشت استفاده کنید.
کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی چیست
 
فنجان قاعدگی
 
قیمت کاپ قاعدگی
 
كاپ قاعدگي
 
کاپ قاعدگی برای دوشیزگان
 
نحوه استفاده از کاپ قاعدگی
 
خرید کاپ قاعدگی 
 
قیمت کاپ قاعدگی در داروخانه ها
 
طرز استفاده از کاپ قاعدگی
 
کاپ پریودی
 
فنجان قاعدگی چیست
 
کاپ پریودی چیست
 
کاپ قاعدگی چیه
 
بهترین مارک کاپ قاعدگی
 
طرز استفاده کاپ قاعدگی
 
روش استفاده از کاپ قاعدگی
 
لونت کاپ چیست
 
طریقه استفاده از کاپ قاعدگی
 
استفاده از کاپ قاعدگی
 
قیمت فنجان قاعدگی
 
نحوه استفاده کاپ قاعدگی
 
سایز کاپ قاعدگی
 
كاپ قاعدگي چيست
 
عوارض کاپ قاعدگی
 
کاپ بهداشتی
 
کاپ پریود
 
طریقه استفاده کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی نحوه استفاده
 
کاپ قاعدگی را از کجا بخریم
 
کاپ های قاعدگی
 
کاپهای قاعدگی
 
روش استفاده کاپ قاعدگی
 
معایب کاپ قاعدگی
 
آموزش استفاده از کاپ قاعدگی
 
مراکز فروش کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی خرید
 
فروش کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی را از کجا تهیه کنیم
 
کاپ قاعده گی
 
طریقه گذاشتن کاپ قاعدگی
 
انتخاب سایز کاپ قاعدگی
 
چگونگی استفاده از کاپ قاعدگی
 
انواع کاپ قاعدگی
 
فنجان پریود
 
خريد كاپ قاعدگي
 
طرز استفاده از فنجان قاعدگی
 
كاپ قاعدگي خريد
 
کاپ قاعدگی یا تامپون
 
قيمت كاپ قاعدگي
 
خرید فنجان قاعدگی
 
مضرات استفاده از کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی برای دختران
 
معایب استفاده از کاپ قاعدگی
 
طرز استفاده از كاپ قاعدگي
 
خرید اینترنتی فنجان قاعدگی
 
فیلم گذاشتن کاپ قاعدگی